10 Eylül 2016 Cumartesi

Yunanistan - Sakız Adası (Chios)

Bu Kurban Bayramı'nda yine Yunanistan'ı tercih ettik. Hatırlarsanız geçen bayram Thassos adasına gitmiştik, bu bayramda Sakız adasına doğru yol aldık.. Bayramlarda Yunanistan'ı neden tercih ettiğimizin birkaç sebebi var. Bunlardan ilki çoğu yere kıyasla daha uygun olması (TR ye bile), diğeri denizinin nereye giderseniz gidin temiz olması. Daha iyisi mutlaka oluyor ama kötüsüne rastlamadık vede en önemlisi bayramlar gibi toplu tatil zamanlarında en yakın ve tenha yerlerin olması. Sakız adasında inanın Türkler dışında kimse yoktu, Yunanlılar bile kışları kendi yaşadıkları ülkelere (daha çok Amerika ve Avustralya ya) gidip sadece Temmuz, Ağustos aylarında geliyorlarmış. Doğal olarak önceki yıl bu zamanlar gittiğimiz Thassos da da, bu yıl gittiğimiz Sakız Adası'nda da oldukça sakindi..

Sakız Adası'na Çeşme den geçiliyor. Bu arada acaba bu sefer hangi adasına gitsek diye araştırırken fark ettik ki, birçok yerden Yunanistan adalarına erişmek mümkün. Umarız kısmet olurda hepsini gezer, sizlerle burada gözlemlerimizi paylaşırız..

Feribot biletini internetten kişi başı gidiş + dönüş 25 euro olarak aldık. Bizim ailece vizemiz olduğu için sadece yanımızda gelen arkadaş için kapı vizesine başvurduk. Onun içinde evrakların 2 gün öncesinden aracı kuruma gönderilmesi gerekiyormuş (pasaport fotokopisi, resim gibi şeyler) hıımm göndermeyince ne oluyor. Arkadaşımı vize işlemleri için 2 saat beklettiler, doğal olarak bizi de, diğer türlü de 3 saat bekleyecektik sanırım :) Çünkü evraklarını daha önce göndermeyenleri sıranın en arkasına atıyorlarmış. Bu arada sıradakilerden bir kısmını aynı feribotla geri gönderdiler. İçlerinde daha önce Kıbrıs'a giriş yapan da vardı, alkollü olduğu için alınmayan da..

Gitmeden önce araba kiralama olayını bloglardan 20-25 euro olarak görmüştüm ama buradaki Türk firmaları 50 euro (günlük) fiyat verdiği için biz arabayı orada kiralarız diyerek yola çıktık. Gerçekten de arkadaşımızın vize işlemleri sürene kadar biz arabayı (sanırız en ucuzunu) bulduk -günlük 35 euro olarak- Ya aslında blog fiyatları gibiymiş de, bizde bayram olduğu için Yunan halkı da bundan yararlanmak istemiş sağolsunlar. Neyse işte 4 günlük arabamızı kiraladık çünkü kalacağımız yer limana çok uzak bir yerdeydi ve sonrasında öğrendik ki haftada sadece 3 gün toplu taşıma geçiyormuş :) Ne ilginç değil mi??

Kaldığımız ev masallardaki evlere benziyordu :)
Volissos adında aslında yüzölçüm olarak büyük ama çok az insanın yaşadığı bir kasabada kaldık. Neden orayı seçmiştik, çünkü tuttuğumuz ev hem çok uygundu hemde çok tatlı duruyordu. Ama bir daha gidersem o kadar uzakta -yaklaşık 40 km- kalmak ister miyim? Sanırım Hayır. Tamam trafik yok ama sürekli dağ yollarından gidildiği için yolar çok virajlı ve kesinlikle hız yapılamıyor. Ortalama 50 ile gidildiği için 1 saat sürüyordu merkeze gitmek. Ama Allahtan adanın her tarafında güzel güzel plajlar olduğu için merkeze ilk gün ve son gün gittik. Onun dışında altımızda arabayla birgün Güneydeki Sakız ağaçlarını, birgün meşhur plajlarını, birgün Kuzeydeki bir köyünü gezdik. Yani adayı tanımak için sürekli yollarda olduğumuzdan nerde kaldığımızın çok önemi olmadı. Ama şuan adayı tanıyan biri olarak, olurda gitmek istersek merkeze yakın bir yerde konaklayıp, hergün araç kiralamaya mecbur olmak istemezdim..

Kalacağımız yeri airbnb den bulduk. Çok şirin bir taş evdi. Geceliği 100 tl filan. Ama sonradan fark ettik ki bizim kaldığımızdansa yanımızdaki ev daha büyük ve daha ferahtı. Sahibi aynı kişiydi. Ama bizim kaldığımız yerde hiç cam olmaması çok can sıkıcıydı. O nedenle kaldığımız evi önermeyebilirim. Ama 4 kişi çok rahat kalabilecek türden evlerdi..

Çoğu oteller Karfas bölgesinde.. Karfas da merkeze 7 km uzaklıkta ve taksiyle 10 euro ya gidilebiliyor. Ama en güzel plaj farklı yerlerde :) Yani deniz temiz olsun yeter diyorsanız Karfas yeterli ama yetmez derseniz Lithi plajı, Mavra Volia plajı, Agia Dynami (turquaz)

Ta Tpia - 3 kardeşler taverna
Lithi plajı; gayet güzel ve tesislerde olduğu için şezlong sorunu çekmeyeceğiniz bir yer. Üstelik biz bir gün için yemek yiyeceğimiz yerin şezlong unda oturduğumuz gün sonunda toplam rakamı ödedik. Zaten Yunanistan'ın tüm yerlerinde mantık aynı.. Tesis den herhangi birşey yediğin içtiğin sürece şemsiye, şezlonga para vermiyorsun. Oysa ki biz eli yüzü düzgün bir plaja girmek istediğimizde sadece girişe adam başı en az 25 TL para veriyoruz ve karşılığında su bile yok. Sadece şezlong ve şemsiye parası. Ama burada bu rakamların toplamıyla nerdeyse yiyip içiyoruz. Ee diyoruz ya, Yunanistan diye :) Lithi de mesela, 3 Kardeşler tavernasında (gerçekten Türkçe ismi de yazıyor) gün boyu kahve, soğuk içecek, (hatta ben kalamar istedim plaja :) ) ve akşamında da gidip restourantta yemek yememiz toplamda 63 Euro ya mal oldu :) 3 kişilik bir yemekti. Ve hesap sonunda meyve ve birer küçük şişe sakızlı uzo hediyeleri oldu. Resmen gönülleri fethettiler :)
Karfas plajı

Karfas plajında da aynı şekilde içecekler (frappe 1 euro sanırım), patates kızartması, kola gibi içeceklerle gün boyu plaja 3 kişi toplamda 15 euro verdik. Akşam yemeğini aynı bölgede farklı bir yerde yedik ve toplamda 42 euro ya doyduk :) Yani günlüğümüz ortalama 55-60 euro geliyordu. Karfas plajı da oldukça eğlenceli ve en kalabalık plajlardan biri. Yazımın başında da söylediğim gibi en çok oteller bu bölgede olduğu için, en fazla tesis de yine bu bölgede..

Agia Dynami Plajı
Gelelim benim favorim olan plaja...Agia Dynami Plajı.. Bence bu plaj Türkiye'de olsaydı ya adım atacak yer olmazdı yada o kadar pahalı giriş fiyatları olurdu ki bizler giremezdik.. Maalesef ülkenin acınası durumu bu.. Ama burada bu plajda tesis bile yok, doğal olarak şezlong ve şemsiye olayı da yok. Çünkü Thassos da da aynı mantık olduğu için genelleme yaparak söylüyorum ki, Yunanistan da şezlong ve şemsiye olaylarını belediye yada devlet değil, sanırım restourantlar ayarlıyor. Bu nedenle her tesisin önünde farklı renklerde şezlong ve şemsiyeler mevcut ve siz hangisinin önünde oturursanız, oranın hizmetinin ücretini ödüyorsunuz. Ve bu tesisler yoksa bir ağaç bile bulamıyorsunuz :) Burası da tesissiz bir mekan olduğu için açıkçası çok tenhaydı ama bizce sorun olmadı :) Bu nedenle bu bölgenin yemesinden içmesinden bahsedemeyeceğim, sadece denizini seyretmekle kalabilirsiniz :) Bu plaj Mesta yakınlarında olduğu için akşama doğru yemeği o bölgede çok şirin bir tavernada yedik.

Kızımla (damla sakızı) toplarken..
Mesta ve Pirgi görülmesi gereken yerler arasında ve bu bölgeler adanın güneyinde, yani aynı
zamanda sakız elde edilen ağaçların olduğu bölgeler.. Biz adanın kuzeyinden aşağı indikçe sakız ağaçlarından bol miktarda görme şansı edindik. Ağaçların altında kil göreceksiniz zaten beyaz beyaz, bu damlayan sakızların topraklanmaması ve rahat ayıklanması için dökülmüş bir şey. Ayrıca ağaçların gövdeleri bilerek kazınıyor ki, damla sakızları kendine yol çizebilsin.. Adanın başlıca geçim kaynaklarında biri sakız (yani onların deyimiyle masti)

Mesta Sokaklarında Eylül :)
Mesta bölgesinde çok güzel mekanlar vardı. Taş evlerden oluşan sokaklar çok güzel görünüyor. Bu sokaklarda dolaşırken birçok Türk ile karşılaşacaksınız, hatta biz bayramda gittiğimiz için sanırım Yunanlı yok denecek kadar azdı. Ama sokaklarını gezerken çok çok eskilere gidebilirsiniz, ortaçağdaki insanların yaşantılarını gözünüzde canlandırabilirsiniz.

Bu bölgede çok hoş bir yerde yemek yedik. Kaetpo Tavernası Yunan müziklerinin çaldığı ve kadınların işlettiği bir mekandı. Ben makaron yedim yani bizim bildiğimiz spagetti :) Eşim fix yine gyros unu (döner) söyledi. Arkadaşımız da sözde tek kişilik olan ama yarısını bile yiyemediği pizzasını söyledi ve içeceklerle toplamda 42 euro verdik.

Sonrasında bu güzel sokaklarını dolaştık ve meydanda sakızlı dondurmasını yedik. Meydan da gerçekten çok güzel bir meydandı ama tabi ki Türk doluydu :)
Mesta Sokakları

Mavro Volia Plajındaki siyah taşlar

Vee... Mavro Volia Plajı.. Nam-ı diğer siyah çakıl taşlı plaj.. Pirgi bölgesinde yer alan bu plajdaki taşlar volkanik püskürtme sonucu oluşmuş.. Biz burada çok taşlı olduğu için denize girmedik ama deniz tabi ki yine çok temizdi. Biz elimizde çok alternatif olduğu için biraz seçici davrandık diyelim :) Ama gerçekten taşlar çok güzel görünüyordu..

Bir sonraki seyahatimizde görüşmek üzere :)